„Promyk” o wakacjach

//„Promyk” o wakacjach

Choć za oknem już jesienna aura, podopieczni Świetlicy „Promyk” św. Brata Alberta wciąż wracają wspomnieniami do wakacji. Mianowicie dzięki realizacji dwóch projektów organizowanych przez Caritas Polska oraz Wydział Edukacji mogliśmy zapewnić naszym podopiecznym atrakcyjne wakacje połączone z profilaktyką antyalkoholową i antynarkotykową.

Nie było czasu na nudę. W pierwszym miesiącu wakacji wybraliśmy się do Kina na film Jurrasic Word. W Żorach mieliśmy okazję odwiedzić muzeum ognia oraz park westernowy Twinpigs. Szaleństwu nie było końca w Jump City w Katowiach.

W sierpniu pojechaliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie nasi podopieczni pod okiem przewodników dowiedzieli się jak wydobywało się sól.

W Ustroniu zwiedzaliśmy Leśny Park Niespodzianek, gdzie oglądaliśmy pokazy ptaków drapieżnych.

W Chorzowskim Zoo spacerowaliśmy oglądając zwierzęta, z którymi na co dzień nie mamy kontaktu.
Zwiedzając Jurapark w Krasiejowie dowiedzieliśmy się wszystkiego o ewolucji i dinozaurach.

Mieliśmy również okazję płynąć statkiem po Kanale Gliwickim – dla naszych podopiecznych było to duże przeżycie, ponieważ większość z nich płynęła po raz pierwszy. Wybraliśmy się także do Osikowej Doliny na warsztaty rękodzieła.

Na zakończenie wakacji wybraliśmy się do Szczawnicy w góry. W między czasie, gdy nie były organizowane wyjazdy uczęszczaliśmy na basen odkryty w Bytomiu. W deszczowe i pochmurne dni nasi wychowawcy organizowali dla nas liczne gry i zabawy. Nasze wakacje były super.